Keukenleads
Een goudmijn voor elke keukenzaak, die door veel ondernemers onopgemerkt blijft. Maar waar vind je goede keukenleads die je een vermogen opleveren? En als je die leads hebt, hoe haal je er dan maximale winst uit? Wil je veel geld verdienen waar andere keukenwinkels dat laten liggen? Dit is de gouden tip waar je direct mee scoort.
Keukenleads kun je vergelijken met Tinder-matches: op Tinder swipe je maar door tot je de juiste match hebt. Je bent hard op zoek... maar wat als je een Tinder hebt, waar bijna geen klanten op zitten - of waar de meeste mensen al voorzien zijn? Of nog erger: helemaal niet op zoek? Je begint weer vooraf aan met zoeken en komt weer dezelfde mensen tegen. Die zijn jou nu ook wel zat.
Dat probleem heb je ook met keukenleads - er zijn te weinig leads en de kwaliteit is matig, dus haken we af. Er is meer vraag dan aanbod.
Juist nu in corona-tijd nu de klant niet zomaar meer je winkel binnenloopt, zijn keukenleads een redding voor goedlopende keukenwinkels - maar ook voor winkels die in de problemen komen.
Uit ons netwerk stroomt elke maand voor 4 miljoen euro aan keukenleads. Dat is 48 miljoen euro per jaar - en we hebben nog maar 5 klanten die in deze goudmijn vissen! Pak die winst!
Wat is een keukenlead?
Een lead is klant die een nieuwe keuken zoekt. Hoe meer informatie de lead bevat, hoe waardevoller die is. En hoe duurder dus de lead. Het is niet vreemd dat sommige partijen een paar honderd euro betalen per klant aan iemand die ze klanten in de showroom aflevert.
Toen ik nog keukens verkocht, had ons management-team een ´geweldig´ idee bedacht om keukenleads te verzamelen - de taxi-actie. Het mocht wat kosten om de klant naar de showroom te brengen: ruim 100 euro van zijn huis naar de showroom - en weer terug. Natuurlijk was dit niet zomaar - het was de bedoeling dat er keukens verkocht werden.
Wat bleek? Veel klanten gebruikten de taxi om lekker te shoppen in de stad - ze bezochten de keukenwinkel niet eens. Een mooi voorbeeld van veel geld weggooien. Dit zien we bij meer ondernemers gebeuren - de verkeerde leads kiezen, of ze niet goed opvolgen.
Er zijn veel slechte leads in omloop, maar er zijn ook goede
Wij zijn zelf in het begin van onze carrière eens benaderd door een partij die ons extra leads kon leveren. Wat bleek? De kwaliteit was enorm slecht. De adressen kwamen van kortingsites. Veel mensen bleken niet eens plannen te hebben voor een nieuwe keuken. Dus zijn we direct gestopt met deze partij - Nooit hebben we nog keukenleads ingekocht.
Er zijn veel partijen die te veel geld vragen voor een lead, of oude leads aanbieden. Ze kunnen individueel verkocht worden, maar ook via een keukenveiling.
Via ons kanalen met 600.000 keukenkopers per jaar, kun je jouw magazine aanbieden. Je krijgt direct toegang tot een enorm bereik aan keukenkopers - niet alleen de mensen die je brochure aanvragen, ook mensen die je magazine niet aanvragen krijgen toch je bedrijfsnaam te zien. Een hoge exposure dus - en je staat tussen de grote jongens. Bel je lead direct op en maak een afspraak als het magazine ontvangen is.
Waarom onze leads geweldig zijn
Er is een groot verschil tussen leads die van de huishoudbeurs komen, of leads die rechtstreeks uit een netwerk komen van keukenwebsites. Die 600.000 keukenzoekers per jaar, die moet je hebben.
Dat bestaande klanten tevreden zijn met onze leads, blijkt wel omdat we alle leads zelf een paar jaar hebben gebeld.
Cijfers zeggen alles - veel klanten kopen een nieuwe keuken bij een keukenwinkel uit onze magazine lijst.
Onze klanten verkopen keukens uit onze leads - en niet zo´n beetje ook.
Een ander verschil is dat klanten uit ons netwerk jouw magazine zien en bewust zélf aanvragen. Er word ze niets door de strot geduwd.
Naast het adres, telefoonnummer en e-mailadres, krijg je bij ons ook het budget van elke klant. Zo weet je precies wat je nieuwe klant te besteden heeft. Naast het budget, leveren we ook de datum van de keukenplannen mee.
En dat maakt de lead nog waardevoller...
Hoe volg je nu een lead op?
Een lead is een mens met gevoel en een koopwens, die moet je helpen. Dat zijn we als keukenverkopers alleen niet gewend. We zagen het steeds meer - een keukenwinkel die leads krijgt en ze niet- of veel te laat opvolgt.
Plan je leads direct en help je binnenlopers eerst.
Leads zijn geen reserve klanten - Als je ze pas aan het einde van de week belt, ben je echt te laat. Sommigen belden zelfs pas aan het eind van de maand - Helemaal fout. Geen wonder dat het niet werkt.
Daarom geldt een dringend advies: binnen 2 uur bellen.
Wacht je te lang, dan gaat de klant naar de concurrent. Omdat veel keukenwinkels dit niet goed begrijpen, missen ze een enorme omzet.
Uitbesteden
Als bellen niet je grootste passie is, kun je dit ook uitbesteden aan een callcenter. Sommigen werken zelfs op no-cure no-pay basis – Hoe ideaal is dat?
Een gratis callcenter voor jouw leads!
En als je al helemaal niet wilt bellen, dan heb je er toch maandelijks minimaal 400 e-mailadressen bij, die je weer een jaar kunt targetten. Via je eigen e-mailmarketing volg je deze klanten dan op.
Vind je het een gedoe? Besteed het uit!
Nou moet je alleen zo slim zijn dat je zoveel mogelijk klanten uit de pot van 4 miljoen per maand snoept… en daar helpen wij je bij.
Wat zijn de voordelen van keukenleads
- voor een laag bedrag een enorm podium met de juiste klanten
- enorme groei van je klantenbestand
- een jaar de tijd om de klant binnen te halen
- juist nu in corona-tijd kun je deze leads gebruiken bij huisbezoeken
- eenvoudig je bedrijf groter en bekender maken
- gemiddeld 450 leads per maand – in januari zelfs 950
- ook gratis reclame voor klanten die je magazine niet aanvragen
Voor wie zijn keukenleads ideaal?
Iedereen in de keukenbranche. Grote landelijke ketens, maar ook kleine zelfstandigen. Keukenrenovatie bedrijven en apparatuurmerken – iedereen met een eigen – digitaal – magazine kan meedoen.
Heb je geen magazine? Dan is dit het moment om een – digitaal – magazine te maken. Het kost je niets – en levert enorm veel geld op.
De kosten? Die bezorgen je een glimlach…